Kraj noći

                        Nadaleko čuveni svetski časopis  u svom novembarskom izdanju na srpskom donosi jednu novu temu, svetlosno zagađenje. Godinama unazad već mi nedostaje noćno nebo pod kojim sam imao privilegiju i zadovoljstvo da odrastem. Nedavno sam bio u planinama i nisam uspeo da zaspim uzbuđen od veličanstvenog prizora zvezdanog neba. Gledamo ovo sivilo i nezdravu rumen, i to sve više liči na teksturu neba iz Matrix-a. Ne umem sebi da objasnim zašto mi to toliko nedostaje, i eto razloga da to podelim sa vama. Pokušavao sam da pronađem odgovarajuću sliku da ilustrujem koliko je to lepo, ali čuda, toga nema ni na internetu. Ipak odlučio sam se za jednu koja je barem blizu. Pustio sam da svira David Gilomour, album On An Island , melanholičnu petu numeru Red Sky at Night, ostaje samo još da vam svima poželim .....laku i zvezdanu noć! (01h35min)

 starry night

 


Ideje su novac budućnosti*

             *citat "Ideas are the currency of the future." Kevin Roberts, CEO Saatchi&Saatchi

 radiohead in rainbows

Kada je čuveni engleski alternativni sastav Radiohead 2007.god odlučio da svoj novi album In Rainbows ponudi fanovima putem interneta besplatno ili uz dobrovoljnu nadoknadu, to je u prvi mah delovalo kao eksperiment i  pobuna protiv  muzičke industrije. Mesec dana nakon toga grupa Comscore koja se bavi internet istraživanjima je sumirala prve rezultate, 38 % posetilaca sajta koji su daunlodovali alubum je to učinilo uz neku dobrovoljnu  naknadu.  Tako nešto je i bilo za očekivati, ako ljudi već imaju izbor, besplatno će najčešće biti opcija.

 Sajt je zabeležio više od milion poseta za tih mesec dana, i oko milion daunlouda. Obzirom na prosečnu zaradu benda  po prodatom disku ( kreće se od 1-3$) u klasičnoj industriji, lako je izračunati da je bend mogao da zaradi oko 2.000.000$ .  Da bi dostigli  istu zaradu potrebno je da onih 380.000 ljudi koji su donirali album u proseku priloži po 5.26 $. Studijom je ustanovljeno da je prosečna donacija po posetiocu bila oko 6 $. I to je to, fanovi i bend su izbacili iz igre muzičku industriju, ili je to bila samo prva runda.

 


        Možda je ovo i najbolja potvrda u prilog peer to peer ideji koja se oslanja na snagu internet socijalnih mreža i zajednice uopšte i kako one zapravo imaju realan  potencijal da promene zauvek stanje stvari i to ne samo u muzičkoj industriji.

  

U prethodnom postu koji se bavio mogućnostima   peer to peer ekonomije, bilo je reči o fenomenu mikrokredita koji je kao model nastao u siromašnim zajednicama gde su ljudi u nevolji prirodno upućeniji  jedni na druge  , da bi se razvojem socijalnih mreža preselio i u razvijena društva. U trenutku kada su klasične finansijske institucije uzdrmane globalnom krizom,  sudeći po britanskom Guardian-u, jedan od peer to peer lending sajtova kompanije  Zopa beleži pravi procvat. Ljudi se okreću ljudima, sigurniji su kada tačno znaju kome su pozajmili novac, rizik je manji , i kašnjenja u otplati gotovo da i nema ( ipak se radi o iznosima do vrednosti novog automobila, veće pozajmice se ne odobravaju ). Posrednik je izbačen, već se uspostavlja direktno ukrštanje ponude i tražnje na sajtu internet zajednice, koje nudi svakako prihvatljivije uslove (prosek oko 8.9%) i za one koji plasiraju i one koji pozajmljuju sredstva. Nema aktivne i pasivne kamate. Mikrobankarstvo je u povoju, i možda je još rano da postane ozbiljan konkurentski model klasičnim finansijskim institucijama. Po navodima na sajtu iza čitavog projekta stoje ljudi sa ozbiljnim iskustvom u finansijskim  poslovima, koji su shvatili da stvari mogu da se odvijaju i drugačije, na opštu korist. Postoje i nagoveštaji da je i  Richard Branson, vlasnik Virgin-a, takođe veoma zainteresovan da svoju poslovnu imperiju proširi i na peer to peer lending kroz novu članicu grupe Virgin Money.

 


 

 

Sačuvaj drvo, listaj blog !

 

 

 

 


Srećno, gospodine Kaminski!

          Kada se Nil Armstrong po prvi put spustio na površinu meseca, izjavio je da je to mali korak za čoveka, ali veliki za čovečanstvo. To je izjava koja je zauzela svoje mesto u ljudskoj istoriji. Međutim, istom prilikom izjavio je još nešto, što je godinama nakon tog događaja ostalo nekom vrstom enigme. Sa površine meseca uputio je i jedan ličnu poruku  : "Srećno, gospodine Kaminski".

             Javnost je dugo nakon toga bezuspešno  pokušavala da sazna više o tome ko je taj misteriozni gospodin i  čime je zaslužio toliku čast, da bude javno pozdravljen sa tako visokog mesta. Armstrong je po povratku na površinu zemlje  takođe uporno ćutao. Javnost je u jednom trenutku bila toliko intrigirana tim slučajem da se i CIA uključila u istragu. Naime, moguće je da je to šifrovana poruka za nekog ruskog špijuna, i razvila se čitava hladnoratovska teorija zavere oko slučaja. Ipak, moralo je proći par decenija pre nego je Armstrong konačno odlučio da podeli sa svima svoju tajnu.

         Elem, kada je Nil bio još sasvim mali, kao i sva ostala deca popodneva je provodio u igri. Jednom prilikom u žaru igre, lopta je odletela u dvorište njegovih tadašnjih suseda, gospodina i gospođe Kaminski. Dok je tražio loptu ispod prozora njegovih suseda zatekao se u sred rasprave koja se vodila u njihovom domu. Naime, po svemu sudeći gospodin Kaminski je pokušavao da nagovori svoju dragu na oralni seks.  Uvređena i uznemirena ona je tom prilikom izjavila nešto što je Nil pamtio kroz čitav svoj život:

 "Znaš kada ću staviti tu tvoju prokletu stvar u svoja usta ?  Znaš li kada? KADA KOMŠIJIN MALI ODLETI NA MESEC !!!!"

 

 

 

 

 

 

Sačuvaj drvo, listaj blog !

 


Na vratima je... peer to peer ekonomija

Peer-to-peer*, ili P2P mreže  su napravile pravu metež u medijskoj industriji, promenivši tok informacija sa modela od jednog izvora ka svima,( izvori su izdavačke kuće, holivudski studiji, muzičke kuće) na model od svih ka svima ( nova mesta sastajališta su blogovi, You Tube, file-sharing forumi itd). Sposobnost pojedinca da istovremeno bude i korisnik i kreator sadržaja ( muzike, filmova i vesti) je umnogome ugrozio tradicionalne igrače na tržištu. Svedoci smo poteškoća novinskih izdavača u Americi, četiri ključna igrača beleže pad vrednosti akcija od 10-50%, na generalno rastućem tržištu u poslednjih nekoliko godina. Razlog je izazov novih medija i advertrajzing modela, uključujući tu i P2P šeme. (Dalje)


Pareto princip ili kad život nije fer

  Jedna teorija, nastala još krajem XIX veka od strane italijanskog naučnika Vilfredo Pareta,  još uvek pleni pažnju kako pristalica tako i onih koji to nisu. Jedni nastoje da  umanje, drugi opet  preuveličavaju njen značaj.  Dok je jedni smatraju zakonom koji je univerzalno primenjiv, drugi nalaze mnogo argumenata koji treba da potvrde da je reč o nečemu što je nemoguće praktično dokazati ni upotrebiti.

Pareto zakon, Pareto princip ili  Princip 80/20 u svojoj suštini glasi da manji deo uzroka, inputa ili napora (20%)  kreira veliki deo  posledica, outputa ili rezultata(80%). (Dalje)


«Prethodni   1 2 3 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22  Sledeći»