Gurui menadžmenta-Gary Hamel 7/12
Gary Hamel,
novo ime na listi gurua, jednom prilikom
je poveo u šetnju tim menadžera Nokia-e niz Kings Road u Londonu, u
razgledanje izloga sa najnovijim modnim novitetima. Zašto je to važno? Gary
Hamel je želeo da im pokaže mesto gde se okupljaju mlade i pomodne osobe i da im sugeriše da je mobilni telefon
danas postao modni detalj i da to nije
ništa manje važno od njegove primarne funkcije. Nekoliko meseci kasnije Nokia
je proizvela prvu seriju pomodnih telefona raznovrsnog dizajna i u više boja.
Ova priča ilustruje dve stvari vezane za Gary Hamel-a. Prva je, zainteresovanost za pojam inovacije u biznisu ili sposobnosti da se razmišlja o biznisu na korenito drugačije načine. Druga je, nagoveštaj nečega što bi on možda nazvao strateška namera njegovog života, a to je goruća želja da pomogne kompanijama da se preoblikuju za nas. Gary Hamel je čovek sa misijom. No, tu misiju nije odmah započeo. Nakon doktorata na University of Michigan, opredeljuje se za karijeru profesora na London School of Bussines, i tu ostaje narednih deset godina. Volim da predajem MBA studentima...govorio je kasnije i bio je zadovoljan u okruženju intelektualnih izazova koje mu je ta škola nudila. No, i tada je bio potpuno svestan da ukoliko želi da zaista pomogne privredi da otkrije nove mogućnosti, moraće da pruži više od akademskog teoretisanja. Njegovi heroji više nisu bili Tom Peters ili Peter Drucker, premda se divio njihovim dubokim uvidima. Umesto toga, on je želeo da sledi primere Joseph Duran-a i W. Edvards Deming-a, pionira quality movement-a. Ovi ljudi, govorio je Hamel, bili su više od gurua, oni su bili graditelji. (Dalje)