Teorije se vrte u krug..
Teorije u menadžmentu dolaze i prolaze, no to ne znači da sve na kraju svoje popularnosti završe u kanti, one zapravo samo leže napuštene unaokolo čekajući da ih neko ponovo prepozna, upotrebi i da im novi sjaj. David K. Hurst, o tome piše u osvrtu na najnovije knjige o menadžmentu….različite teorije se pojavljuju, bivaju entuzijastično prihvaćene i ubrzo potom nestaju, da bi se opet reinkarnirale pod novim imenom.
Naravno, reciklaža ideja je korisna ukoliko se radi o pravim idejama. Ali šta kad jedna teorija u drugačijem kontekstu, u drugom biznisu ne funkcioniše ili je kontraproduktivna? Među knjigama koje Hurst komentariše su Hard Facts, Dangerous Half-Truths i Total Nonsense, Jeffrey Pfeffer-a i Robert I. Sutton-a koje upozoravaju da je zapravo veoma opasno prihvatiti jednu ideju samo zato što je u trendu. Prihvatiti ideju ne uzevši u obzir specifične okolnosti koje su doprinele uspehu u jednom biznisu može biti krupna greška. S druge strane, ideja koja je propala u nekom drugom biznisu, možda savršeno odgovara vašoj situaciji.